Contact Information 

 

49 Terrace Street

Sydney, Nova Scotia

B1P 2L4

Phone(902) 562-5464

Fax(902) 564-4472

E-Mail:

 sydacademy@gnspes.ca

 

 


Guidance Office:

 

Phone:  (902) 562-7047

Fax: (902) 562-3747

 

More Contact Info

Michael Kelly

Français Intégré 9

Sydney Academy 2017-2018

Mike Kelly. Room 329

 

The grade 9 Integrated French class is based on the development French language skills through meaningful learning situations. At this level, students acquire the skills, knowledge, and strategies they need to communicate effectively and confidently in French. Learners are expected to use various means of expression to ensure that their thoughts and ideas are clearly transmitted and understood. Furthermore, students begin to develop an appreciation of the French language and cultural diversity which is an integral part of all the communication methods.

 

Expectations:

  • French class means French at all times.

  • Be prepared for class

  • Submit assignments on time.

  • Respect for the classroom and other students.

 

Assessment for Learning:

 

As part of our goal to include assessment for learning, students are encouraged to be active in their learning and associated assessment. Teachers and students will work together to meet the needs of each individual student. As part of an on-going evaluation, students will be asked to demonstrate their knowledge and skills in the four main components of the program:

 

  • Written production: grammar lessons, written compositions, tests;

  • Written comprehension: short stories, poems and novel;

  • Oral comprehension and production: oral presentations, listening activities, debates   and various activities.

 

Assessment of Learning:

The curriculum for the French  Language Arts program has 4 components:  

  1. Appreciation of the French Language and of Cultural Diversity…..                10%

  2. Listening and Oral expression….      25%

  3. Reading and Viewing….     20%

  4. Writing and Representing….     25%

**Students are assessed according to their abilities to meet the outcomes for each of these curriculum strands. They will also write exams this year which will encompass 20% of their final mark.

 

Communication Methods:

Parent portal is an excellent tool to access to observe your student’s progress. I encourage you to contact me via email (This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.) or at school (902) 562-5464 if you have any questions or concerns.

 

Français Intégré 9

Mike Kelly. Salle 329

Sydney Academy 2017-2018

Le programme de 9e année de français intégré, langue seconde- vise, à enrichir le vocabulaire et la syntaxe afin de permettre à l’élève de communiquer plus activement et plus efficacement à l’oral et à l’écrit. L’élève exprimera davantage ses messages avec assurance et clarté. Le cours est présenté de manière que les élèves puissent mieux comprendre, approfondir, préciser et exprimer leur pensées ainsi que de planifier et gérer leurs projets de communication avec confiance.

 

Les attentes:

  • Communiquez uniquement en français

  • Soyez prêt pour la classe

  • Soumettez les projets et les devoirs à temps.

  • Respectez la salle de classe, les élèves et l’enseignant

 

L’évaluation pour l’apprentissage:

Selon notre but d’inclure l’évaluation pour l’apprentissage, les élèves sont encouragés de participer activement envers leur propre apprentissage et évaluation. Les professeurs et les élèves vont travailler ensemble pour atteindre les besoins de chaque élève. Les élèves seront invités à démontrer leurs connaissances et habiletés dans les quatres volets du programme:

 

  • Production écrite: leçons de grammaire, rédactions et tests;

  • Compréhension écrite: analyse des poèmes, récits et roman;

  • Production et compréhension orale: présentations orales, activités d’écoute, débats et activités diverses.

 

L’évaluation de l’apprentissage:

 

Le programme de français  comprend quatre volets, soit:

 

  1. La valorisation de langue française et de la diversité culturelle….                    10%

  2. L’écoute et l’expression orale….                        25%

  3. La lecture et le visionnement….          20%

  4. L’écriture et la représentation….         25%

 

Les connaissances et habiletés des élèves seront aussi évaluées par des examens comprenant une valeur de 20% de la note final pour ce cours.  

 

Communication:

Si vous désirez me parler au sujet de votre enfant ou ce cours, veuillez me contacter par courriel électronique (This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.) ou tout simplement par téléphone, à l’école (902) 562-5464

 

_________________________________________________________________________________________

 

Mode de vie actif

Sydney Academy 2017-2018

Mike Kelly. Salle 329

Course Description

 

In this course, we will explore various aspects of healthy living with a concentration on the development of healthy habits.  Through this course, students will learn how to take responsibility for their own health and physical activity.  We will develop a knowledge of the benefits of a healthy, active lifestyle with the goal of developing a positive attitude toward regular participation in physical activity.   

 

Work and Participation:

 

It is the student’s responsibility to collect and catch-up on work that is missed while absent. If a student is absent, they may find the work they have missed on Google Classroom. Homework will be accessible on this site as well. Please go to classroom.google.com and join Mr. Kelly’s class. (via email invite)

 

Unexcused tests/quizzes, projects and presentations automatically receive a 0%.

Participation in class, in the gym and in the fitness center is obligatory for this course.  If a student does not participate in the activities, they will lose participation points.  If a student is unexcused absent during a class in the gym or the fitness center, they will lose participation points.  If the student does not have appropriate clothing or sneakers on these days, they will lose participation points.  

 

Assessment for Learning

As part of our goal to include assessment for learning, students are encouraged to be active in their learning and associated assessment. Teachers and students will work together to meet the needs of each individual student.

Assessment of Learning

  • Tests-quizzes:                                                                                 20%

  • Participation:                                                                          40%    

  • Assignments and projects:                                                      40%

 

The majority of the work will be completed in class. From time to time, students will need to complete their work at home. Students will be given plenty of notice for when a quiz/test is to be written or when a major project will be assigned.

 

Teacher Expectations

 

  • Active participation and a positive attitude

  • Respect for everyone in the class

  • Demonstration of effort to do ones best

  • Communication solely in French

 

I encourage you to contact me via email, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. or at school, 902.562.5464 if you have any questions or concerns regarding your student and/or this course.

 

 

Mode de vie actif

Sydney Academy 2017-2018

Mike Kelly. Salle 329

 

Description du Cours

Dans ce cours, on va explorer les aspects variés d’une vie saine en se concentrant sur le développement des habitudes saines.  Parmi ce cours, les élèves vont apprendre comment prendre la responsabilité pour leur propre santé et activité physique.  On va développer une connaissance des bénéfices d’un mode de vie actif avec le but de développer une attitude positive envers la participation régulière dans les activités physiques.  

 

Le travail et la participation

 

C’est la responsabilité de l’élève qui est absent/e de chercher le travail manqué.

Si vous êtes absents, vous pouvez vérifier la salle de classe virtuelle Google afin de chercher le travail. Les devoirs seront aussi disponibles en ligne. Veuillez accéder le site Web classroom.google.com et joindre la classe M. Kelly dès que possible.  

 

Un test/quiz, projet ou présentation sans excuse pour absence reçoit une note de zéro.

 

La participation en classe, au gymnase et à la salle d’entraînement est obligatoire pour ce cours.  Si un(e) élève ne participe pas dans les activités, il ou elle perdra les points de participation.  Si l’élève manque une classe au gymnase ou à la salle d’entraînement sans être excusé, l’élève perdra les points de participation.  Si l’élève oublie ses vêtements ou souliers pour les jours d’activités physiques, il ou elle perdra les points de participation.

 

  1. Évaluation pour l’apprentissage

Selon notre but d’inclure l’évaluation pour l’apprentissage, les élèves sont encouragés de participer activement envers leur propre apprentissage et évaluation. Les professeurs et les élèves vont travailler ensemble pour atteindre les besoins de chaque élève.

  1. Évaluation de l’apprentissage

 

  • Les contrôles :              20%

  • La participation :               40%

  • Les tâches assignées et les projets :   40%                                          

 

Exigences du Professeur

  • La participation active et une attitude positive

  • Le respect pour chacun dans la classe

  • La démonstration de l’effort de faire de son mieux au travail

  • La communication uniquement en français

 

Je vous encourage à me contacter par courriel électronique, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ou à l’école, (902) 562-5464 si vous avez des questions concernant votre élève et/ou ce cours.

 

 

__________________________________________________________________________________________

Français de base 9

Mike Kelly.

The grade 9 Core French class is based on the development French language skills through meaningful learning situations. At this level, students will learn the skills and strategies they need to communicate in French.

 

Expectations:

  • French class means French at all times.

  • Be prepared for class

  • Submit assignments on time.

  • Respect for the classroom and other students.

  • Participation in class is essential for students growth of a second language.

 

Assessment for Learning:

 

As part of our goal to include assessment for learning, students are encouraged to be active in their learning and associated assessment. The approach used in class is literacy based and will help develop students abilities in French.

Assessment of Learning:

The curriculum for the French  Language Arts program has 4 components:  

 

  1. Appreciation of the French Language and of Cultural Diversity…..                

  2. Listening and Oral expression….    

  3. Reading and Viewing….    

  4. Writing and Representing….    

Communication Methods:

Parent portal is an excellent tool to access to observe your student’s progress. I encourage you to contact me via email (This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.) or at school (902) 562-5464 if you have any questions or concerns.